Det här frågar många just nu
-
Jag har fått ett räntebesked av er, vad innebär det?
Räntebeskedet är ett underlag som vi skickar ut en gång per år och innehåller uppgifter om hur mycket ränta du betalt under föregående år. Underlaget hjälper dig att kontrollera att dina ränteuppgifter stämmer med uppgifterna i din deklaration.
Det är alltså inte ett belopp du ska betala till oss.
Räntebeskedet framgår på din januari-avi i rutan "Information från Ecster". Om du inte har en innevarande skuld hos oss och därmed inte får en avi kommer du att få ett separat brev med ditt räntebesked för 2019.
-
När kommer fakturan?
Om du betalar med autogiro dras beloppet månadens sista bankdag.
Din första faktura kommer alltid månaden efter du genomfört ditt köp. Har du till exempel handlat någonting i juni kommer din första faktura förfalla den sista juli. Du kan se dina aktuella fakturor genom att logga in på ecster.se eller i appen.
Om du har ett Ecster-kort eller en delbetalning och betalar via pappersfaktura brukar den landa i postlådan i mitten av månaden.
Har du registrerat dig för e-faktura kan du se fakturan i din internetbank runt den 10:e varje månad.
Har du ett privatlån eller lån med säkerhet och betalar via pappersfaktura får du den i mitten av månaden.
Om du betalar med autogiro dras beloppet månadens sista bankdag. Ansök om autogiro via din internetbank med ditt avtalsnummer och vårt bankgironummer 5232-4381. Ditt avtalsnummer hittar du på din låneavi.
-
Jag har glömt min pinkod, vad gör jag?
För att få en ny pinkod behöver du beställa ett nytt kort med en ny kod. Kontakta vår kundservice på tel 08-701 46 67 så hjälper vi dig.
-
Kan jag ansluta till autogiro?
När du har ett privatlån eller lån med säkerhet kan du ansluta till autogiro. Detta gör du via din internetbank.
Du som får en månadsfaktura (delbetalning, kort eller konto) kan inte ansluta till autogiro. Däremot kan du få din månadsfaktura som e-faktura, vilket du anmäler via din internetbank.
-
Kan jag betala via e-faktura?
Du som har en delbetalning, kort eller konto kan ansluta till e-faktura via din internetbank. Se till att ha ditt kontonummer till hands så kommer du igång direkt.
Om du har ett privatlån eller lån med säkerhet kan du inte ansluta till e-faktura. Däremot kan du då anmäla autogiro, vilket du gör på din internetbank.
Information om Covid-19
Många drabbas ekonomiskt i samband med spridningen av Covid-19. Här har vi samlat information som kan vara till hjälp.
Spärra Ecster-kort
Ring 020-41 12 12 för att spärra ditt Ecster-kort.
Ringer du från utlandet är numret
+46 8 411 21 22
Telefonen är öppen dygnet runt.