Vi finns alltid nära till hands
Vi har samlat vanliga frågor och svar samt våra kontaktuppgifter till Kundservice i vår FAQ, som du hittar genom att klicka på ikonen "Kan vi hjälpa dig?" nere till höger.
Ändrade marknadsräntor
På grund av ändrade marknadsräntor sänker Ecster räntan med -0,25 procentenheter.
- Ändringen gäller från och med 22 maj 2024 för privatlån, avbetalning och investeringslån.
- Ändringen gäller från och med 31 maj 2024 för kontokrediter.
Nya telefontider
Från och med Måndag 17/6 ändrar vi våra öppettider till vardagar 09.00-13.00. Dessa tider gäller endast när du kontaktar oss via telefon.
Du kan som vanligt prata med oss digitalt genom vår chatt som du når genom att trycka på "Kan vi hjälpa dig?" nere på hemsidans högra hörn. Här är öppettiderna oförändrade (vardagar 09.00-17.00).
Nyheter
Tjänsten talsvar är stängd sedan 15 April
Den 15/4 stängdes tjänsten talsvar, du hittar fortsatt all information gällande ditt konto genom att Logga in på ecster.se.
Bonusshoppen är stängd sedan 1 Maj
Om du haft innestående bonuspoäng som du inte plockat ut har dessa förfallit per den 30 April.
Fått mejl eller SMS från Ecster angående Tillgodosaldo?
Om du vid något tillfälle betalat in för mycket på ditt konto hos oss kan du ha pengar att få tillbaka. Enligt kontovillkoren och vårt tillstånd som kreditgivare är det inte tillåtet att ha tillgodosaldo på ett kreditkonto. För att begära utbetalning av eventuellt tillgodosaldo klickar du på Logga in.
Fakturor
Funderar du på när det är dags att betala fakturan, eller om du kom ihåg att betala den i tid? Nu kan du se om fakturan är betald, försenad eller överförd till inkasso, samt om din retur blivit återbetald. Du kan även se hur många dagar som är kvar till förfallodatum, och hur många dagar som gått sedan vi skickade dig en påminnelse. Du hittar all information genom att Logga in.
Blanketter
Om du har betalat in för mycket och har ett tillgodosaldo på ditt konto kan du begära utbetalning. Vi betalar alltid ut hela beloppet. Blanketten för begäran om utbetalning av överskott på konto hittar du nu på den inloggade sidan.
Logga in här.
Tips! Använder du Safari som webbläsare i din mobiltelefon behöver du ta bort blockering av popuppfönster. Gå till Inställningar/Safari, alternativt byt webbläsare.
Behöver du ställa ut en informationsfullmakt?
Denna fullmakt är begränsad till att ge fullmaktshavaren rätt att ta del av information om fullmaktsgivarens konto och/eller lån. I praktiken innebär detta att den som utses att vara fullmaktshavare har rätt att inhämta information gällande:
- Inbetalningsuppgifter
- Saldo
- Konto/lånenummer
- Transaktioner
Här ställer du ut en informationsfullmakt.
Reklamation av kortköp
Du har rätt att reklamera en korttransaktion om du inte själv gjort eller befullmäktigat inköpet, om du inte har fått den vara eller tjänst som du beställt eller om varan som du har beställt inte motsvarar beskrivningen
Logga in och få koll
Funderar du på hur mycket du har kvar att betala? Eller när nästa faktura kommer?
Du hittar snabbt svar på dina frågor och kan själv fixa de flesta av dina ärenden.