Från och med den 2 november kommer du inte längre kunna signera kortköp med  namnteckning och id-kort. Därför är det viktigt att du kan din pin-kod. Har du ingen pin-kod behöver du ett nytt kort. Ring kundservice på 08-701 46 67 för att beställa.

Det här frågar många just nu

  • När kommer fakturan?

    Om du betalar med autogiro dras beloppet månadens sista bankdag.

    Din första faktura kommer alltid månaden efter du genomfört ditt köp. Har du till exempel handlat någonting i juni kommer din första faktura förfalla den sista juli. Du kan se dina aktuella fakturor genom att logga in på ecster.se eller i appen.

    Om du har ett Ecster-kort eller en delbetalning och betalar via pappersfaktura brukar den landa i postlådan i mitten av månaden.

    Har du registrerat dig för e-faktura kan du se fakturan i din internetbank runt den 10:e varje månad.

    Har du ett privatlån eller lån med säkerhet och betalar via pappersfaktura får du den i mitten av månaden.

    Om du betalar med autogiro dras beloppet månadens sista bankdag.  Ansök om autogiro via din internetbank med ditt avtalsnummer och vårt bankgironummer 5232-4381. Ditt avtalsnummer hittar du på din låneavi.

  • Kan jag ansluta till autogiro?

    När du har ett privatlån eller lån med säkerhet kan du ansluta till autogiro. Detta gör du via din internetbank.

    Du som får en månadsfaktura (delbetalning, kort eller konto) kan inte ansluta till autogiro. Däremot kan du få din månadsfaktura som e-faktura, vilket du anmäler via din internetbank. 

  • Kan jag betala via e-faktura?

    Du som har en delbetalning, kort eller konto kan ansluta till e-faktura via din internetbank. Se till att ha ditt kontonummer till hands så kommer du igång direkt.

    Om du har ett privatlån eller lån med säkerhet kan du inte ansluta till e-faktura. Däremot kan du då anmäla autogiro, vilket du gör på din internetbank.

När du behöver prata med oss

Konto, kort eller delbetalning

Har du frågor om delbetalning av ett köp, till exempel elektronik eller vitvaror. Eller när du har frågor om Ecster-kortet.

Ring 08-701 46 67 08-701 46 67

Vi har öppet vardagar 9-18.

Lån, leasing eller avbetalning

Vid frågor om lån, leasing eller avbetalning av ett objekt, till exempel bil,  båt eller husvagn.

Ring 08-33 01 3008-33 01 30

Vi har öppet vardagar 9-18.

Logga in och få koll

Fixa enkelt på egen hand

Funderar du på hur mycket du har kvar att betala? Eller när nästa faktura kommer? Vill du aktivera ditt Ecster-kort?

Du hittar snabbt svar på dina frågor och kan själv fixa de flesta av dina ärenden. Till exempel kan du höja krediten eller dela upp ett kortköp i efterhand.

Ladda ner och logga in

Med Ecsters app i din mobil har du alltid en smidig överblick nära till hands. Du kan hålla koll på dina köp, dela upp ett större köp i delbetalningar och ansöka om höjd kredit på stående fot.