Gå direkt till innehåll

På grund av ett teknist fel är våra telefonköer längre än vanligt just nu. Gå gärna in via vår app eller inloggade sidor, där kan du göra många ärenden på egen hand. 

Det här frågar många just nu

  • Vad ska jag betala den här månaden?

    När du har en delbetalning, kort eller konto hos Ecster får du tre olika betalningsalternativ på din månadsfaktura.

    Första alternativet är att betala hela fakturabeloppet.

    Om du vill betala mindre den här månaden har du två betalningsalternativ:
    1. "Följ dina eventuella delbetalningsplaner och delbetala kortköp" innebär att du följer din delbetalningsplan men delar upp övriga kortköp.

    2. "Lägsta belopp att betala" betyder det att du delar upp hela fakturabeloppet, det vill säga alla dina kortköp och eventuella delbetalningar.
    Observera: Här följer du inte dina eventuella delbetalningsplaner. Ordinarie skuldränta påförs för resterande del av din delbetalningskredit. 

    Ladda ner förklaring till betalningsalternativ

  • När kommer fakturan?

    Om du betalar med autogiro dras beloppet månadens sista bankdag.

    Din första faktura kommer alltid månaden efter du genomfört ditt köp. Har du till exempel handlat någonting i juni kommer din första faktura förfalla den sista juli. Du kan se dina aktuella fakturor genom att logga in på ecster.se eller i appen.

    Om du har ett Ecster-kort eller en delbetalning och betalar via pappersfaktura brukar den landa i postlådan i mitten av månaden.

    Har du registrerat dig för e-faktura kan du se fakturan i din internetbank runt den 10:e varje månad.

    Har du ett privatlån eller lån med säkerhet och betalar via pappersfaktura får du den i mitten av månaden.

    Om du betalar med autogiro dras beloppet månadens sista bankdag.  Ansök om autogiro via din internetbank med ditt avtalsnummer och vårt bankgironummer 5232-4381. Ditt avtalsnummer hittar du på din låneavi.

  • Kan jag betala via e-faktura?

    Ja, vi erbjuder e-faktura för dig som har kort, konto, delbetalning eller lån hos oss. Anslut via din internetbank och se till att ha ditt kontonummer till hands så kommer du igång direkt.

    Autogiro finns inte tillgängligt för kontokrediter.

När du behöver prata med oss

Konto, kort eller delbetalning

Har du frågor om delbetalning av ett köp, till exempel elektronik eller vitvaror. Eller när du har frågor om Ecster-kortet.

Ring 08-701 46 67 08-701 46 67

Vi har öppet vardagar 9-18.

Lån, leasing eller avbetalning

Vid frågor om lån, leasing eller avbetalning av ett objekt, till exempel bil,  båt eller husvagn.

Ring 08-33 01 3008-33 01 30

Vi har öppet vardagar 9-18.

Logga in och få koll

Fixa enkelt på egen hand

Funderar du på hur mycket du har kvar att betala? Eller när nästa faktura kommer? Vill du aktivera ditt Ecster-kort?

Du hittar snabbt svar på dina frågor och kan själv fixa de flesta av dina ärenden. Till exempel kan du höja krediten eller dela upp ett kortköp i efterhand.

Ladda ner och logga in

Med Ecsters app i din mobil har du alltid en smidig överblick nära till hands. Du kan hålla koll på dina köp, dela upp ett större köp i delbetalningar och ansöka om höjd kredit på stående fot.

App Store IkonGoogle Play Ikon