Köparskydd med ditt kort från Ecster
När du betalar med Ecster-kortet eller ett partnerkort från Ecster i en webbshop eller butik så skyddas du alltid av Ecster köparskydd. Läs mer om vad som gäller och hur du går tillväga om du behöver reklamera.
Ecster köparskydd gäller när:
- En vara eller tjänst du köpt inte levereras till exempel på grund av fraktproblem
- Varan du köpt levereras skadad, defekt eller felaktig
- Du har drabbats av bedrägeri eller identitetsstöld
Köparskyddet gäller i både fysiska och webbutiker, har ingen övre beloppsgräns och gäller även vid kortköp utanför Sverige. Köparskyddet gäller inte vid köp av fast egendom, fordon, specialtillverkade varor eller presentkort.
Så funkar köparskyddet
I första hand vänder du dig till butiken eller företaget där du handlat med din reklamation. Om ni tillsammans inte hittar en lösning så kontaktar du Ecster och gör en reklamation av ditt köp till oss. Det gör du genom att kontakta vår kundservice. Tänk på att sparade kvitton och eventuell mejlkonversation med butiken är bra att bifoga reklamationen.
Köparskydd vid bedrägeri eller identitetstöld
Har du upptäckt ett kortköp som du inte själv har gjort? Eller har något använt dina kortuppgifter? Ecster köparskydd täcker även detta. Det innebär att du alltid kan känna dig trygg när du handlar på nätet. Om du drabbas behöver du spärra kortet omgående samt göra en polisanmälan. Kontakta också butiken och påtala problemet.
Köparskydd vid abonnemang eller prenumeration
Om du fortsatt blir fakturerad efter det att du avslutat ett abonnemang eller prenumeration gäller köpskyddet när du kan påvisa en skriftlig bekräftelse som styrker att du sagt upp din prenumeration. Endast belopp som dragits från ditt konto efter uppsägningen kan reklameras.
Spärra Ecster-kortet
Ring 020-41 12 12 för att spärra ditt Ecster-kort. Öppet dygnet runt.
Ringer du från utlandet är numret +46 8 411 21 22.
Tips! Spara ner numren i din mobil så hittar du dem lätt om olyckan skulle vara framme.