Vi finns alltid nära till hands
Behöver du hjälp med något? Då är du varmt välkommen att ringa eller mejla vår kundservice för personlig hjälp med ditt ärende.
Telefon: 08-701 46 67
Mejl: kundservice@ecster.se
Du kan också klicka här för att komma till vår FAQ, där vi har samlat vanliga frågor och svar.
Information innan du mejlar oss
Vänligen notera att vi endast svarar på generella frågor som mejlas in till oss.
Vad är en generell fråga? Några exempel på en generell fråga kan vara bland annat frågor om villkor, öppettider, eller en fråga som inte kräver att vi lämnar ut känslig information till dig.
Vad är en icke generell fråga?
En icke generell fråga är en fråga som kräver att vi lämnar ut känslig information i vårt svar till dig.
Som exempelvis frågor om ditt engagemang som är kopplade till dig som person såsom din faktura, ditt kort, lån eller annan information.
Vid frågor som rör ditt personliga engagemang är du välkommen att kontakta oss per telefon så hjälper vi dig där.
Nya regler för ränteavdrag
Ränteavdraget är en form av skattereduktion, även kallat räntereduktion. Det innebär att du kan ha rätt till avdrag på din deklaration under förutsättning att du uppfyller gällande krav, för ytterligare info se www.skatteverket.se.
Riksdagen har beslutat att ränteavdragen för konsumtionslån utan säkerhet successivt kommer att minskas från och med januari 2025 för att helt fasas ut år 2026.
De nya bestämmelserna träder i kraft den 1 januari 2025.
Vad innebär detta för mig som kund hos Ecster:
För att se hur förändringen eventuellt påverkar din rätt till ränteavdrag i din deklaration hänvisar vi till www.skatteverket.se
Förändringen av ränteavdraget påverkar inte din månatliga betalning till oss.
Ecster kommer fortsättningsvis att rapportera dina ränteuppgifter till Skatteverket, dessa uppgifter utgör underlag för ditt eventuella ränteavdrag utifrån de nya reglerna.
Har du fått mejl eller SMS från Ecster angående Tillgodosaldo?
Om du vid något tillfälle betalat in för mycket på ditt konto hos oss kan du ha pengar att få tillbaka. Enligt kontovillkoren och vårt tillstånd som kreditgivare är det inte tillåtet att ha tillgodosaldo på ett kreditkonto. Blanketten för begäran om utbetalning av överskott på konto hittar du genom att logga in på ecster.se.
(Tips! Använder du Safari som webbläsare i din mobiltelefon behöver du ta bort blockering av popuppfönster. Gå till Inställningar/Safari, alternativt byt webbläsare.)
Fakturor
Funderar du på när det är dags att betala fakturan, eller om du kom ihåg att betala den i tid? Nu kan du se om fakturan är betald, försenad eller överförd till inkasso, samt om din retur blivit återbetald. Du kan även se hur många dagar som är kvar till förfallodatum, och hur många dagar som gått sedan vi skickade dig en påminnelse. Du hittar all information genom att logga in.
Blanketter
Behöver du ställa ut en informationsfullmakt?
Denna fullmakt är begränsad till att ge fullmaktshavaren rätt att ta del av information om fullmaktsgivarens konto och/eller lån. I praktiken innebär detta att den som utses att vara fullmaktshavare har rätt att inhämta information gällande:
-
Inbetalningsuppgifter
-
Saldo
-
Konto/lånenummer
-
Transaktioner