Gå direkt till innehåll

Coronaviruset har drabbat min ekonomi och jag har svårt att betala. Vad ska jag göra?

Spridningen av Coronaviruset gör att många kan drabbas ekonomiskt vid till exempel varsel, sjukdom eller arbetslöshet. Vi vill ta vårt samhällsansvar och underlätta för dig som är kund hos oss.

Har du ett lån hos oss?
Om du har svårt att betala av ditt lån på grund av coronaviruset kan du ansöka om tillfällig amorteringsfrihet. Det innebär att amorteringen på lånen skjuts upp i tre månader. Ni betalar fortfarande ränta på lånet.

Fyll i formuläret här och skicka det till kundservice@ecster.se. Är ni flera låntagare måste allas personuppgifter fyllas i.

Ändring av amortering

Observera att vi gör en bedömning från fall till fall när det gäller beviljande av amorteringsfrihet.

Har du en kontokredit hos oss?
Ifall du har svårighet att betala det lägsta möjliga belopp som anges på din månadsfaktura så kan det finnas möjlighet att lägga upp en betalplan på 3 månader.

Vänligen kontakta då vår kundservice på tel 08-701 46 67 så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.