Ditt Shoppingkort blir ett Ecster-kort!
Du har idag ett Shoppingkort med en kredit hos oss på Ecster. Med anledning av att samarbetet mellan Ecster och Gekås upphör vill vi ge dig information om vad som händer med ditt kort.
Ditt Shoppingkort kommer att bli ett Ecster-kort. Det betyder att du behåller din kredit med samma kontonummer, kortnummer och PIN-kod som tidigare. Ditt nya kort kommer att landa i din brevlåda någon gång under februari 2021.
Tänk på att du behöver inte säga upp ditt kort, men önskar du det finns information under "Frågor och svar" längre ner.
Med Ecster-kortet får du:
- Bonus på alla köp som ger dig tillgång till vår välfyllda bonusshop med produkter och presentkort på många olika ställen.
- Inget bonustak
- Upp till 60 dagars räntefri betalning
- 0 kronor i årsavgift, 29 kronor i administrativ avgift
- Kompletterande reseförsäkring och avbeställningsskydd när du betalar minst 50 % av resan med kortet
- Möjlighet att delbetala i efterhand och jämna ut dina månadskostnader
- Erbjudanden och rabatter som du hittar under ecster.se/erbjudande
Här kan du läsa mer om Ecster-kortet och se aktuella villkor.
Ecsterkortet
Nedan har vi samlat frågor och svar kring förändringen.
Vilket kort ska jag använda?
Du kan börja använda ditt nya Ecster-kort så snart du har mottagit det. Ditt Shoppingkort kommer att
fungera fram till dess att du aktiverar ditt nya Ecster-kort, alternativt tills kortets giltighetstid passerat.
Gäller samma villkor för Ecster-kortet?
Ditt nya kort har ingen årsavgift och ingen övre gräns för bonuspoäng. Kortet har en administrativ kostnad på 29 kr som debiteras om du har nyttjat din kredit.
Med Ecster-kortet samlar du bonus på allt du handlar överallt i hela världen. Du får 1 poäng för varje krona du betalar med ditt kort. Dina bonuspoäng kan du enkelt använda i Ecsters Bonusshop.
Här hittar du ett stort utbud av olika produkter, upplevelser eller presentkort hos flera olika butiker. Logga in via vår sida ecster.se eller vår app.
Fungerar det nya kortet direkt?
Ja, kortet aktiveras första gången du använder det vid köp med PIN-kod. Du behåller samma PIN-kod som tidigare. Har du inte kvar din PIN-kod är du välkommen att kontakta Ecsters kundservice 08-701 46 67.
Vad händer med mina bonuspoäng efter den 31 januari 2021?
Om du har färre än 10 000 bonuspoäng kommer dessa överföras till ditt nya Ecster-kort, poängen kan du sedan använda i Ecsters Bonusshop. Här kan du välja bland ett stort utbud av produkter, upplevelser och presentkort hos utvalda kedjor och butiker.
Har du ett poängsaldo överstigande 10.000 kommer du att få en Gekåsbonuscheck i februari motsvarande värdet. Resterande bonuspoäng överförs till ditt Ecster-kort vilka du sedan kan använda i Ecsters Bonusshop.
Jag har en skuld på mitt Shoppingkort vad händer med den?
Din skuld finns kvar på ditt konto hos Ecster och du kan fortsätta återbetala i den takt du själv har valt, det är ingen förändring mot tidigare återbetalningsvillkor.
Jag har sparade pengar på mitt Shoppingkort - vad händer med dem?
Sparfunktionen med inlåningsränta som ingår i ditt Shoppingkort kommer att upphöra och ett eventuellt sparande behöver tas ut.
Du kommer lättast åt dina sparade pengar genom att använda ditt Shoppingkort för köp eller uttag. I annat fall får du ett brev från oss under februari månad där du kan fylla i uppgift om ditt bankkonto och returnera till oss så betalar vi ut beloppet till ditt konto.
Du kan se ditt aktuella saldo när du loggar in på ecster.se eller i vår app.
Kan jag delbetala med mitt nya Ecster-kort?
Precis som tidigare kan du välja att delbetala dina köp direkt genom att logga in via ecster.se eller via vår app. Här kan du läsa mer om Delbetalning hos Ecster.
Jag har betalt en resa med mitt Shoppingkort, vad händer med min reseförsäkring?
Så länge du har kontot kvar hos oss gäller din reseförsäkring, avslutas kontot upphör försäkringsskyddet för betalda resor.
Jag vill avsluta mitt Shoppingkort eller konto, hur gör jag det?
Vill du avsluta din beviljade kredit du har hos Ecster, gör du det enklast genom att logga in med mobilt BankID på ecster.se eller i appen, välj sedan "Kontoinformation". Du kan även ringa vår kundservice för hjälp med att avsluta krediten.
Tänk på att det inte är möjligt att logga in igen efter att kontot avslutats.
Dina bonuspoäng och eventuellt reseskydd upphör också att gälla!
Jag vill ha ett Gekås-kort, hur gör jag då?
Vill du veta mer om Gekås korterbjudande, läs mer på gekas.se.
Tänk på att du kan behålla din beviljade kredit med kort hos Ecster även om du skaffar det nya Gekås-kortet.
Måste jag avsluta mitt Shoppingkort?
Självklart inte, du kan behålla ditt Shopping/Ecster-kort och skaffa det nya Gekåskortet, de är oberoende av varandra.