E-handel
Mitt lösenord har slutat fungera, hur kan jag få ett nytt?
Om du glömt ditt lösenord kan du enkelt beställa ett nytt.
Kan jag flytta fram förfallodatum på en faktura för min kunds räkning?
Ja. Kontakta oss på telefonnummer 0771-675700 så hjälper vi dig.
Jag behöver ändra mina företagsuppgifter, hur gör jag?
För att anmäla ändringar, mejla sales@ecster.se.
Min kund har gjort ett återköp på en vara, hur gör jag?
Logga in på Ecster Dashboard för att annullera eller kreditera ordrar som har returnerats.
Min kund har valt faktura som betalsätt. Går det att ändra till delbetalning?
Ja. På fakturan som skickas till din kund får denne information om hur man gör för att starta upp en delbetalning.
När får jag mina pengar?
Utbetalning sker enligt överenskommelse och står på ditt avtal. Normalt har du pengarna efter två bankdagar.
Hur får jag mina pengar?
Utbetalning för faktura och delbetala görs till ditt bankgiro medan kortbetalningar betalas ut till ditt företagskonto.
Var hittar jag avstämningen till min bokföring?
Logga in på Ecster Dashboard för att ta fram en avstämningslista till din bokföring.
Hur får jag min logga på fakturan?
Maila din logga till sales@ecster.se så lägger vi in den på fakturan.
Fysisk butik
Mitt lösenord har slutat fungera, hur kan jag få ett nytt?
Om du glömt ditt lösenord eller av andra anledningar har problem att logga in kan du enkelt beställa ett nytt.
Min kund har gjort ett återköp på en vara, hur gör jag?
Genom att logga in på Ecster Dashboard kan du enkelt annullera eller kreditera ordrar som har returnerats.
Hur sker utbetalningen för en delbetalning?
När du har registrerat köpet i din kortterminal skickas transaktionen till din kortinlösare som betalar ut beloppet enligt avtalet du har med dem.
Jag skulle vilja skylta upp med Ecster i min butik. Har ni något skyltmaterial?
Ja, i Netsale under Marknadsmaterial finns en länk vidare till vår marknadsportal där du kan beställa skyltmaterial.
Jag vill göra ändringar i ett beviljat kontrakt, kan ni hjälpa mig?
Ja om inte kontraktet redan är registrerat och utbetalt. Kontakta oss på telefonnummer 020-34 00 85 så hjälper vi dig.
När får jag pengarna för min nya affär?
Så snart vi fått kontraktet påskrivet från dig genomför vi utbetalningen. Det tar 2-3 bankdagar från det att vi gör utbetalningen tills du har pengarna på ditt bankgiro/konto.
Jag behöver ändra mina företagsuppgifter, hur gör jag?
För att anmäla ändringar, mejla affarsstod@ecster.se eller ring oss på telefonnummer 08-701 79 10.
Avbetalning och leasing
Vad kostar det att lösa krediten på objektet?
Kostnaden för att lösa krediten baseras på objektets värde. Mejla finansiering@ecster.se eller ring oss på telefonnummer 08-33 01 30 så tittar vi på det.
När släpps kreditspärren på objektet?
Vi släpper kreditspärren så snart vi fått pengarna från dig och löst lånet. Normalt tar det 3-5 bankdagar från det att du gjort inbetalningen.
Allt du behöver på ett ställe
Har du upptäckt vårt säljstöd för e-handel och butik? Här har vi samlat allt du behöver för att komma igång och driva affärer med Ecsters produkter och tjänster.
Hitta utbildningsmaterial, instruktionsfilmer, loggor och banners. Eller använd våra färdiga textförslag, lathundar och tips på hur du marknadsför Ecster i din butik.