• Privat
  • Företag
  • Om oss
Kontakta oss Logga in
Netsale

Säljstöd och material för dig med fysisk butik.

Dashboard

Administrera ordrarna i din e-handel.

  • Betallösningar
    Betallösningar
    • Ecster Pay
    • Banking as a Service
    • Alla våra betalsätt
    • Delbetalning - Låt kunden betala i lagom portioner
    • Avbetalning - Trygg finansiering av större köp
    • Investeringslån - Smidigt lån för hemprojektet
  • Branscher
    Branscher
    • Fordon
    • Hus och hem
    • Detaljhandel
  • Partner & integration
  • Lojalitetsprogram
  • Support
  • Säljstöd
Logga in
Netsale

Säljstöd och material för dig med fysisk butik.

Dashboard

Administrera ordrarna i din e-handel.

Meny
  • Privat
  • Företag
    Kontakta oss Logga in
    Netsale

    Säljstöd och material för dig med fysisk butik.

    Dashboard

    Administrera ordrarna i din e-handel.

    • Betallösningar Betallösningar
      • Ecster Pay
      • Banking as a Service
      • Alla våra betalsätt
      • Delbetalning
      • Avbetalning
      • Investeringslån
    • Branscher Branscher
      • Fordon
      • Hus och hem
      • Detaljhandel
    • Partner & integration
    • Lojalitetsprogram
    • Support
    • Säljstöd
  • Om oss
  • Privat
  • Säljstöd
  • Ansök om delbetalning

Ansök om delbetalning i fysisk butik (kontofinansiering)

Så här gör du i Netsale

  1. Logga in i Netsale
  2. Välj Konto/Ny kontoaffär
  3. Kontrollera kundens legitimation och fyll i personnummer, ID-handling och ID-nummer
  4. Fyll i kundens mobilnummer samt kontotyp och sökt kredit
  5. Tryck på Ansök/Välj konto
  6. Du får nu svar om ansökan är godkänd och fyller då i inköpsbelopp samt väljer delbetalningsalternativ
  7. Tryck på Genomför köp och skriv ut kontoavtalet
  8. Registrera köpet i din kortterminal och ge sedan kontoavtalet till kunden
  9. Kunden skriver som vanligt under köpnotan (kortslippen)

Så här gör du vid köp i kortterminal

  1. Registrera inköpsbeloppet i din kortterminal. Använd funktionen manuellt köp, alternativt köp enligt rutinbeskrivningen i kortterminalens handbok.
    Tänk på följande: När kortets giltighetstid ska anges knappar du in innevarande månad och år (till exempel köp i december 2016=1216).
  2. Kunden skriver under köpnotan (kortslippen), lämna en kopia av kontoavtalet till kunden

Kortterminalen är länken mellan din butik och Ecster, därför är det viktigt att terminalen är uppdaterad så att den accepterar våra kontonummerserier.  Om det skulle uppstå problem ber vi dig ringa din termialleverantör och ange prefix 9752 2060, 9752 2379 och 9752 2380.
Obs! Om du byter inlösande bank eller terminalleverantör, vänligen meddela oss.

  • Om Ecster
  • Kontakt
  • Om webbplatsen
  • Hantering av personuppgifter

© Ecster | Organisationsnummer 556993-2311

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse av sajten. Vad är cookies?