Ansök om delbetalning i fysisk butik (kontofinansiering)
Så här gör du i Netsale
- Logga in i Netsale
- Välj Konto/Ny kontoaffär
- Kontrollera kundens legitimation och fyll i personnummer, ID-handling och ID-nummer
- Fyll i kundens mobilnummer samt kontotyp och sökt kredit
- Tryck på Ansök/Välj konto
- Du får nu svar om ansökan är godkänd och fyller då i inköpsbelopp samt väljer delbetalningsalternativ
- Tryck på Genomför köp och skriv ut kontoavtalet
- Registrera köpet i din kortterminal och ge sedan kontoavtalet till kunden
- Kunden skriver som vanligt under köpnotan (kortslippen)
Så här gör du vid köp i kortterminal
- Registrera inköpsbeloppet i din kortterminal. Använd funktionen manuellt köp, alternativt köp enligt rutinbeskrivningen i kortterminalens handbok.
Tänk på följande: När kortets giltighetstid ska anges knappar du in innevarande månad och år (till exempel köp i december 2016=1216). - Kunden skriver under köpnotan (kortslippen), lämna en kopia av kontoavtalet till kunden
Kortterminalen är länken mellan din butik och Ecster, därför är det viktigt att terminalen är uppdaterad så att den accepterar våra kontonummerserier. Om det skulle uppstå problem ber vi dig ringa din termialleverantör och ange prefix 9752 2060, 9752 2379 och 9752 2380.
Obs! Om du byter inlösande bank eller terminalleverantör, vänligen meddela oss.