Vanliga frågor och svar
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta din säljare på Ecster eller hör av dig till 08-701 79 10 så hjälper vi dig.
Meddelas jag när kunden signerat avtalet?
Ja, men du måste aktivera att du vill få meddelanden i Netsale. Ladda ner instruktioner: Notifieringar i Netsale
Måste kunden fortfarande visa legitimation?
Ja.
Hur länge är signaturlänken giltig?
Länken är giltig 90 dagar.
Vad gör jag om kunden inte har tillgång till BankID?
Då kan kunden signera avtalet på skrivplatta. I den här instruktionsvideon ser du hur.
Varför ska jag välja digital signering med BankID vid leverans och inte vid ansökan?
Kunden signerar både mottagningserkännande och skuldebrevet i samma signatur. Sök upp ärendet och välj ”Digital signering” i menyn när det är dags för leveransen, då får kunden sms:et med länken vid rätt tillfälle. Kunden ska signera och godkänna leveransen.
Går det att skriva ut skuldebreven som signerats digitalt?
Javisst. Men det är viktigt att tänka på att kunden måste signerat digitalt först.
Vem får notisen om att kunden signerar?
Den säljare/administratör som trycker på ”Digital signering” får notisen till angivet nummer/mail – inte den som gjort ansökan.
Tips! Ange en mejladress som fler i företaget kan komma åt när ni skapar ert konto.
Hur vet jag när utbetalningen från er är på väg?
Aktivera notifieringar i Netsale så får du meddelande när utbetalningen är på väg från oss (gäller avtal signerade med BankID).
Ladda ner instruktioner: Notifieringar i Netsale
Till översiktssidan
Klicka här för att komma tillbaka till översiktssidan.