Vanliga frågor om Samsung Pay

  • Hur betalar jag med Samsung Pay?

    Det är enkelt och säkert att betala med Samsung Pay-appen. Starta genom att swipa med fingret över skärmen (nedifrån och upp).  Välj sedan vilket kort du önskar betala med, du kan ha upp till 10 kort registrerade. Nu behöver du identifiera dig, det kan du göra genom fingeravtryck eller irisavläsning. Håll sedan telefonen mot kortläsaren (på höger sida) eller mot symbolen för kontaktlösa betalningar. Eventuellt behöver du verifiera ditt köp med det kortets PIN-kod.

  • Hjälp jag har tappat min mobil! Vad gör jag?

    Om du förlorar din mobil behöver du inte spärra ditt fysiska kort, eftersom ditt faktiska kortnummer inte är sparat i Samsung Pay. Däremot bör du spärra Samsung Pay i mobilen. Det gör du via Samsungs funktion ”Hitta min mobila enhet”. Information om att spärra telefonen hittar du på  Samsungs hemsida. Du kan också kontakta oss på Ecster för att få hjälp att spärra Samsung Pay.

    Om du blivit av med ditt fysiska plastkort ska detta så klart alltid spärras.  Det gör du genom att ringa oss på vårt spärr-nummer 020-411 212. Vi svarar dygnet runt.

  • Är det säkert att använda Samsung Pay?

    När du registrerar ditt kort i Samsung Pay så sparas inte ditt faktiska kortnummer i telefonen. Istället skapas och sparas ett virtuellt kortnummer som bara går att använda för betalningar med just din telefon.
    Du verifierar också varje köp med finger- eller irisavläsning och ibland även PIN-kod.

    Samsung Pay bygger på en mycket säker teknik mer information om det hittar du på www.samsung.com/se/pay